Młody amerykański twórca podbija dziś światowe listy najczęściej odtwarzanych utworów!
Nie da się go do zdefiniować - to raper, songwriter, a może piosenkarz? Jego korzenie sięgają hip-hopu, a kawałki świetnie radzą sobie na popowych playlistach radiowych. Przed Wami 24kGoldn!
Złote dziecko
24kGoldn to 19-letni artysta pochodzący z San Francisco. Pasję do muzyki odkrył w gimnazjum, gdzie uczęszczał na lekcje śpiewu. W wieku 14 lat zaczął nagrywać pierwsze piosenki i freestyle’ować ze znajomymi. Już dwa lata później jego pierwsze numery takie jak „Plug Line” czy „Iphone” trafiły na platformę Soundcloud. Raper jednocześnie rozwijał karierę muzyczną i zaczął studiować na Uniwersytecie Południowej Kalifornii.
Miłość do kicksów i żyłka do interesów
Oprócz muzyki 24kGoldn jest entuzjastą mody. W bardzo młodym wieku zaczął zajmować się resellingiem butów, żeby móc sobie pozwolić na ciuchy designerskich marek. Jako dziecko, raper występował też w reklamach telewizyjnych. Co ciekawe, zanim tworzył muzykę, chciał zacząć karierę w finansach i zostać managerem w funduszu inwestycyjnym.
W blasku Dwayne’a „The Rock” Johnsona
W grudniu 2018 roku wyszedł przełomowy w karierze artysty numer „Valentino”. Na sukces tego utworu składały się dwa czynniki: kilka miesięcy po premierze singla, TikTokerka, Aviva Sofia umieściła na portalu serię nagrań, na których tańczy do piosenki. Stało sie to popularnym trendem i spowodowało nagły wzrost popularności 24kGoldn na platformie. Obecnie śledzą go już prawie 3 miliony użytkowników. Sukces w aplikacji TikTok zbiegł się z użyciem piosenki artysty w jednym z odcinków serialu „Gracze”, w którym gra m. in. Dwayne „The Rock” Johnson i John David Washington.
Liczby nie kłamią
Mimo, że 24kGoldn pojawił się na muzycznej scenie dość niedawno, liczby pokazują skale jego szybko rosnącej popularności. Jego 3 najważniejsze utwory, czyli „Valentino”, „City of Angels” i najnowszy singiel „Mood” mają już 650 milionów odtworzeń w Spotify i prawie 100 milionów na YouTube. Kawałek „Mood” jest aktualnie 3 na liście najczęściej odtwarzanych utworów w Spotify na Świecie. W Polsce niedawno trafił do pierwszej setki najchętniej słuchanych utworów.
Nowa klasa
W sierpniu 2020 roku został włączony do „Freshman Class” amerykańskiego magazynu XXL (można to porównać do Młodych Wilków Popkillera). Trafił tam dzięki głosowaniu publiczności (zdobył największą liczbę głosów ze wszystkich kandydatów). Po wybraniu ekipy, w internecie zaczęły pojawiać się pierwsze freestyle, w tym oczywiście wykonany przez 24kGoldna.