Powfu pojawił się na radarach niespodziewanie, tak samo jak jego sukces. Ponad 4 miliony filmików na TikToku, miejsce w Top 5 najczęściej odtwarzanych utworów na Spotify, ponad 60 milionów odtworzeni na YouTube.
Podczas gdy lofi hip-hopowy kawałek „death bed (coffee for your head)” wspina się po listach przebojów na całym świecie, jego twórca Powfu podzielił się z fanami nowym numerem wraz z teledyskiem „im used to it”. Klip nakręcony w amatorskim stylu został stworzony przez kuzyna artysty - Meliodica. Kamera podąża za Powfu po szkolnym kampusie i ukazuje samotnego, snującego się artystę.
„death bed (coffee for your head)” zajmuje aktualnie 5 miejsce na liście Spotify Global Top 50 obok utworów od artystów takich jak The Weeknd, Drake, czy Dua Lipa. Piosenka znalazła się również na miejscu 10 listy US Top 50 i jest odtwarzana ponad 5 milionów razy dziennie. Ten numer to idealna popowa piosenka na czas kwarantanny i dlatego została wykorzystana wielokrotnie na platformie TikTok między innymi w viralowej serii „Quarantine Cutie”.
„death bed (coffee for your head)” jest oficjalnie złotym hitem w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Irlandii i znajduje się w pierwszej piątce najczęściej shazamowanych utworów na świecie. Ten numer ma już ponad 360 milionów odtworzeń w serwisach streamingowych.
21-letni Kanadyjczyk zaczął nagrywać swoją muzykę już w liceum, w piwnicy swoich rodziców. Jego pierwsze kawałki trafiały na SoundClouda. Do tworzenia wtedy wystarczał mu mikrofon ojca i laptop. Po odkryciu własnego brzmienia i stylu jego muzyka stawała się gwałtownie coraz bardziej popularna. Powfu współpracował z takimi artystami jak Rxseboy, Guardin, czy Snow. Do jego inspiracji należą stare punk-rockowego zespoły jak również nowi raperzy między innymi G-Eazy, czy Madeintyo.