„Every child put down your toys and come inside to sleep. We have to look you in the eye and say we sold you cheap. Let’s confess we did not act with serious urgency. So open up the floodgates to the Rising Seas”
To tekst nowego singla Midnight Oil, który ma swoją premierę na chwilę przed tegoroczną konferencją ONZ w sprawie zmian klimatu w 2021 roku, znanej również jako COP26.
Pokrywy lodowe topnieją wraz ze wzrostem temperatur, a Australia wciąż przeciąga swoje realne działania na rzecz znaczących zmian w zakresie emisji dwutlenku węgla. Ta kontrowersyjna piosenka to manifest Midnight Oil do miliardów innych ludzi na całym świecie, którzy poszukują bezpiecznej przyszłości dla naszej planety.
Singiel „Rising Seas” to przedsmak zupełnie nowego albumu Midnight Oil, który powstawał w tym samym czasie, co jego poprzednik „The Makarrata Project”. Oba materiały zostały zarejestrowane przed trwającą pandemią we współpracy z Bonesem Hillmanem oraz Warnem Liveseyem. Nowy krążek zespołu miał zostać wydany jesienią br., ale finalnie swoją premierę będzie miał na początku 2022 roku. Towarzyszyć jej będzie kilka koncertów live. Zespół zdecydował się nie trzymać w ukryciu singla „Rising Seas” i dlatego wypuszcza go chwilę przed konferencją w Glasgow.
„Utwór ‘Rising Seas’ to jeden z tych kawałków, które chcieliśmy wydać jak najszybciej. Od dwóch lat trzymaliśmy go w sekrecie!” powiedział Jim Moginie. „Kryzys klimatyczny to bardzo ważny temat i wymaga pilnych działań już teraz, więc nie mogliśmy czekać dłużej”.
„Oczekujemy, aby wszyscy zabrali głos w tak ważnym temacie jakim jest zmiana klimatu na naszej planecie” powiedział frontman Midnight Oil – Peter Garrett.
Premierze singla „Rising Seas” towarzyszyć będzie wydanie specjalnego teledysku. Został nakręcony we wrześniu w Sydney, jego autorami są Cameron March oraz Mac De Souza. Za grafikę, która znalazła się na okładce odpowiada znany na całym świecie hiszpański artysta Juanjo Gasull. Jego prace były publikowane na łamach takich magazynów jak The New York Times, TIME, New York Magazine oraz The Guardian.