Nominowany do Latin Grammy i sprzedający platynowe kawałki portorykański raper i piosenkarz w zeszły piątek, w dniu swoich urodzin, zaprezentował swoją trzecią (i jednocześnie drugą wydaną w tym roku) płytę – „Las Leyendas Nunca Mueren”.
Anuel AA po raz kolejny udowadnia, że nie bez powodu jest uważany za jednego z prekursorów latynoskiego trapu. Najnowszym singlem jest piosenka „Llorando En Un Ferrari” (Płacząc w Ferrari), który jest kontynuacją jego konceptualnej serii „Leyendas” (Legendy).
W ramach projektu Anuel stworzył pięć okładek, które nawiązują do kultowych momentów jego ulubionych legend, takich jak Michael Jordan, Kobe Bryant, Floyd Mayweather, Cono McGregor, Tupac i wielu innych. Konceptualnym okładkom towarzyszą trzy wyreżyserowane przez niego teledyski, które opowiadają o podróżach tych ikon. Oddając hołd wszystkim artystom, którzy zainspirowali go w jego osobistej podróży, sam inspiruje swoich fanów, aby nie poddawali się w trudnych chwilach.
Koncepcja pozwoliła mu odkryć harmonię, ponieważ porażka i sukces stale towarzyszyły mu w dotychczasowej drodze na szczyt. Album powstawał przez osiem miesięcy podczas pandemii, a jego celem było zaoferowanie fanom esencji jego hip-hopu, trapu i reggaetonu. Ponadto artysta prezentuje na albumie nową, elektryczną piosenkę taneczną oraz kilka zaskakujących utworów, które podkreślają jego wszechstronność.
„W ciągu ostatnich kilku miesięcy rozwinąłem się jako osoba i artysta. Ten album jest moim dzieckiem, ponieważ zawiera wiele wspomnień tego, przez co przeszedłem w tym roku oraz w moim życiu. Zainspirowało mnie to, stąd uhonorowanie takich legend, jak Michael Jordan, Tupac, Conor McGregor, Kobe Bryant, Floyd Mayweather i nie tylko”, zdradza Anuel AA. „Jestem dumny, że mogę podzielić się z moimi fanami konceptem, który może ich zainspirować dzięki tekstom, tonom, dźwiękom, wizualizacjom i ogólnemu przekazowi”.
„Chciałem, aby wszyscy moi fani wiedzieli, że co tydzień wydaję teledysk, aby podzielić się trylogią opowiadającą o upadkach i zyskach towarzyszących ciężkiej pracy, determinacji i poświęceniu”, dodaje Anuel. „Nowy teledysk przedstawia tragiczny moment, ale i wyraża ból”.
Album ma wielu producentów, w tym Chrisa Jedaya i Gaby Music, którzy pracowali nad większością pierwszego albumu Anuela „Real Hasta la Muerte”. Inni producenci to Tainy, Nelly „El Arma Secreta”, Masis, De La Cruz, Foreign Tech, Ovy On The Drums czy Subelo Neo. Ponadto na płycie znajdują się utwory oddające hołd topowym faworytom, takim jak Rick Flair, Conor Mc Gregor oraz 10-minutowe wprowadzenie do albumu zatytułowane „Real Hasta la Muerte” z udziałem gwiazd i osobistych przyjaciół Anuela, którzy od samego początku wspierali go w życiu prywatnym oraz w karierze.
Jego ostatni klip „Súbelo” z udziałem Myke’a Towersa i Jhay Corteza to kontynuacja wczesnych wizualizacji „Leyenda” i „Dictadura”, które mają już ponad 51 milionów wyświetleń na YouTubie. W pierwszej części Anuel opowiada historię życia młodego studenta, czołowego koszykarza zakochanego w dziewczynie, która ma chłopaka i nawiązuje sekretną relację ze szkolnym graczem rankingowym. W klipie Anuel dzieli się kroniką fabuły sportowej inspirowanej kultowym koszykarzem NBA, Michaelem Jordanem, który rozpoczął karierę grając na uczelni w Północnej Karolinie.
Anuel AA jest znany jako międzynarodowy pionier latynoskiego trapu, który łączy reggaeton i wpływy amerykańskiego hip-hopu i trapu. Wydał dwa udane albumy – „Real Hasta La Muerte” i „Emmanuel”.
W 2016 roku Anuel stał się jednym z wiodących miejskich artystów latynoskich na świecie, który łączy reggaeton, trap i amerykański hip-hop/rap. Wielokrotnie nagradzany autor piosenek i raper zaczął pisać i wydawać muzykę online w wieku 14 lat w Portoryko, aby wkrótce zostać odkrytym przez amerykański hip-hop i undergroundowy ruch trap prowadzony przez Maybach Music Ricka Rossa. Dzięki swojej przynależności do świata hip-hopu, Anuel szybko został jednym z pierwszych latynoskich artystów, którzy nagrywali z muzykami takimi jak Meek Mill, Lil Wayne, DJ Khaled, krzyżując popyt na latynoski urban i amerykański hip-hop.
Kariera Anuela gwałtownie wzrosła, kiedy został skazany za posiadanie trzech sztuk broni palnej na 30-miesięczny wyrok. W tym czasie grupa fanów przerodziła się w międzynarodową siłę, która umieściła go na pozycji lidera gatunku. Tego samego dnia, w którym został zwolniony z więzienia w lipcu 2018 roku, Anuel wydał album „Real Hasta La Muerte”, osiągając 1. miejsce w Apple Music na świecie jako czwarty najczęściej pobierany album na wszystkich platformach cyfrowych i najczęściej słuchany album latynoski w pierwszym tygodniu jego wydania. „Real Hasta La Muerte” pokrył się platyną w niecały miesiąc.
W 2020 roku wydał swój drugi album „Emmanuel”, który zadebiutował na 8. miejscu Billboardu i 1. miejscu w US Top Latin Albums i Latin Rhythm Albums. „Emmanuel” zdobył trzeci największy debiut 2020 roku latynoskiego albumu. Spośród 22 utworów aż 14 zadebiutowało na liście Hot Latin Songs, z czego 2 z nich znalazły się w pierwszej dziesiątce. Był to także drugi najlepiej sprzedający się album latynoski w Stanach Zjednoczonych. Na początku tego roku połączył siły z Ozuną na wspólnej płycie „Los Dioses”, która zadebiutowała na 1. miejscu w US Top Latin Albums i w US Latin Rhythm Albums, a także zajęła 10. miejsce na Billboardzie. Album ma ponad 300 milionów odtworzeń w samym Spotify i ponad 340 milionów wyświetleń wszystkich teledysków na YouTube.
Lista utworów „Las Leyendas Nunca Mueren”: 1. Real Hasta La Muerte - Introduction 2. North Carolina featuring Elasio Carrion 3. 1942 4. Rick Flair 5. PIN 6. McGregor 7. Llorando en un Ferrari 8. Leyenda 9. Esa Cruz 10. 300 11. EXIT 12. Una Palabra 13. Dictadura 14. Mi Voz Cuesta un Billion (feat. Mora) 15. Subelo (feat. Myke Towers & Jhay Cortez) 16. Ultima Canción |