Światowa supergwiazda Becky G wydała w tym tygodniu swój cover „Bella Ciao” wraz z teledyskiem promującym finał serialu „Dom z papieru”. Premiera już dziś na Netflixie.
Piosenka „Bella Ciao” niedawno ponownie wkroczyła w świat popkultury jako nieoficjalny hymn popularnego serialu Netflixa „Dom z papieru”. Pochodząc z XIX-wiecznych Włoch utwór pojawia się po raz pierwszy w pierwszej części serialu, a Tokio wspomina w finale: „Całe życie Profesora kręciło się wokół jednej idei… oporu. Jego dziadek, który walczył w ruchu oporu, by pokonać faszystów we Włoszech, nauczył go tej pieśni. A potem… on nauczył jej nas”.
Jako fanka serialu, Becky G jest zachwycona współpracą z Netflixem przy nowej wersji „Bella Ciao”. Piosence towarzyszy teledysk w reżyserii Megan Gamez (John Legend, Mario), który składa hołd serialowi z kultowym czerwonym kombinezonem i maską oraz sztabkami złota z Banku Hiszpanii.
Becky G mówi: „Zawsze kochałam «Dom z papieru» i sposób, w jaki ten serial łączy się z milionami ludzi na całym świecie. «Bella Ciao» to kultowa piosenka, która naznaczyła ważny moment w serialu, więc prośba o bycie częścią jego świata to prawdziwy zaszczyt. Mam nadzieję, że wszyscy polubią ten cover i teledysk tak samo jak ja!”.
Wielokrotnie nagradzana piosenkarka, autorka tekstów, aktorka i aktywistka Becky G urodziła się w świetle reflektorów, a jej wielopłaszczyznowa kariera zapowiada się na kultową. Osiągnięcia 24-letniej światowej supergwiazdy obejmują dwa hity na listach Billboard Latin Airplay Charts („Mayores” i „Sin Pijama”), główną rolę w „Power Rangers”, gościnne wystąpienie w nagrodzonym Emmy programie Fox TV „Empire”, własną markę kosmetyczna Treslúce i program „Face to Face with Becky G”.
Do tej pory Becky G koncertowała u boku Katy Perry, Demi Lovato, J Balvina, Fifth Harmony i Jasona Derulo oraz nagrywała z artystami, takimi jak Christina Aguilera (Pa Mis Muchachas), Anitta, Natti Natasha, Daddy Yankee, Maluma, ZAYN, Bad Bunny, Ozuna, Prince Royce, Pitbull i CNCO. Jej debiutancki album „Mala Santa” został wydany w październiku 2019 roku i otrzymał 8x platynę w Stanach Zjednoczonych, platynę w Hiszpanii i złoto w Meksyku.
Becky zdobyła nagrodę American Music Award dla ulubionej artystki latynoskiej zarówno w 2020 jak i 2021 roku oraz nagrodę E! People’s Choice dla latynoskiej artystki roku 2020. Dwa lata z rzędu otrzymała Latin AMA dla ulubionej artystki (2018 i 2019) oraz Latin AMA dla ulubionej piosenki miejskiej („Mayores”) w 2018 roku. Otrzymała także przycisk YouTube Diamond Play za przekroczenie 10 milionów obserwujących na platformie – obecnie ma ich ponad 18 milionów.
Tej urodzonej i wychowanej w Inglewood w Kalifornii wnuczce meksykańskich imigrantów trudy nie są obce. Artystka wykorzystuje swoją ogromną platformę do wypowiadania się przeciwko nierównościom i podnoszenia świadomości w kwestiach społecznych. Osiągnęła wiele latynoskich nagród za swój aktywizm, w tym Agent of Change na Premios Juventud 2020 czy Extraordinary Evolution Award podczas Latin American Music Awards 2019 i nagrodę Latin Recording Academy jako jedna z wiodących kobiet w dziedzinie rozrywki (2018). Inglewood uhonorowało ją za zasługi dla latynoskiej społeczności. Została także uznana za jedną z „18 Teens Shaking Up Pop Culture” Rolling Stone i jedną z „21 Under 21” Billboardu.
Becky przez lata była gospodynią wielu prestiżowych gali. W 2020 roku prowadziła i wyprodukowała swój podcast „En La Sala” w Amazon Music – na żywo ze swojego salonu podczas lockdownu. Z każdym odcinkiem Becky przekazała 10 tysięcy dolarów na wybraną przez siebie organizację charytatywną i rozmawiała z ważnymi gośćmi, takimi jak wiceprezydent Stanów Zjednoczonych Kamala Harris czy gwiazda reggaetonu J Balvin. Niedawno zaprezentowała własny program na Facebooku „Face to Face with Becky G” i przeprowadziła pierwszy wywiad z Demi Lovato.
Po wydaniu udanych kolekcji kosmetyków dla marki Colourpop, Becky G niedawno uruchomiła własną markę Treslúce. Treslúce Beauty tworzy, celebruje i wspiera dziedzictwo i kulturę latynoską dzięki wydajnym, świadomym i wegańskim formułom, które zapewniają wysoki efekt artystyczny. Treslúce jest inspirowana meksykańskim dziedzictwem Becky i stara się uczcić wszystkie kultury latynoskie. Artystka jest obecnie ambasadorką marki Xfinity Comcast i Michelob Ultra Pure Gold.