Minął już ponad tydzień od premiery najnowszego albumu Malika Montany „Adwokat Diabła” i raper bez cienia wątpliwości może być zadowolony z przyjęcia swojego wydawnictwa. W serwisach streamingowych wszystkie utwory z płyty odtworzono już ponad 250 milionów razy, a przy okazji jej autor wrócił na pozycję lidera rodzimych raperów. Malik Montana wyprzedził Taco Hemingwaya i znów stał się najpopularniejszym polskim raperem w serwisie Spotify, zbliżając się do liczby niespełna 2,5 miliona miesięcznych słuchaczy.
Długo wyczekiwany album szefa GM2L trafił do sieci w ubiegły piątek, 10 marca, i z miejsca rozpoczął marsz po laury. Nie ma w tym jednak nic zaskakującego – Malik Montana to jeden z najpopularniejszych polskich artystów i każda z jego premier cieszy się ogromnym zainteresowaniem oddanej rzeszy słuchaczy. Nie inaczej było w przypadku „Adwokata Diabła”, który budził dodatkowe emocje za sprawą obecności zagranicznych gości. Swoje trzy grosze dorzucili czołowi raperzy zza Oceanu – Fivio Foreign i NLE Choppa – jednak zdecydowaną większość gości stanowią artyści europejscy, m.in. Luciano, Headie One, czy Lacrim. Wśród tego międzynarodowego towarzystwa znalazło się miejsce również dla polskich artystów, w tym dla Quebonafide, który oficjalnie zakończył karierę muzyczną, więc każda jego gościnna zwrotka jest prawdziwym wydarzeniem.
Tak duża premiera nie mogła przejść niezauważona nawet obok zwykłego śmiertelnika. Przekonali się o tym mieszkańcy Warszawy, którzy od dnia poprzedzającego premierę „Adwokata Diabła” mogą podziwiać oryginalny mural wykonany na elewacji jednego z budynków przy stacji metra Politechnika. Szczególnie interesujący staje się on po zmroku, kiedy dzięki technologii mapowania projekcji zyskuje kontekstową, ognistą iluminację przygotowaną przez Good Looking Studio.
Nowy album Malika Montany zamieszał na rodzimym rynku muzycznym, ale premiera „Adwokata Diabła” została dostrzeżona również poza granicami naszego kraju. Krążek naszpikowany gwiazdami rapu z całego świata znalazł się na 5. miejscu weekendowego rankingu najpopularniejszych premier na Spotify na całym świecie (dane za okres 02-04.03.2023 – przyp. red.) i był jednym z najchętniej słuchanych albumów w Wielkiej Brytanii – w tamtejszym rankingu uplasował się na 7. pozycji.