Światowy idol muzyki latynoskiej właśnie wydał swój nowy hit „Sobrio” („Trzeźwy”) wraz z gorącym teledyskiem, w którym pojawiło się kilku celebrytów. „Sobrio” to pierwszy singiel z nadchodzącego albumu artysty.
W „Sobrio”, napisanym przez Malumę, Édgara Barrerę, Kevyna Mauricio Cruza, Alejandro Robledo, Filly Andres Limę i Lenina Yorneya Palaciosa, Maluma po raz kolejny śpiewa o złamanym sercu. W przeciwieństwie do nieco zarozumiałego podejścia znanego nam z „Hawái” tym razem pokazuje bardziej wrażliwą stronę. Tekst opowiada historię kogoś, kto dopiero po alkoholu jest w stanie zebrać się na odwagę, aby zadzwonić do swojej byłej dziewczyny w akcie tęsknoty i z zasłużonym przeprosinami.
To właśnie dlatego w pięknym kinowym teledysku nakręconym w Los Angeles przez znanego reżysera Jessy’ego Terrero, napotykamy Malumę, który zdecydowanie nie jest sobrio, ponieważ topi swoje smutki widząc byłą dziewczynę (graną przez supermodelkę Eden Fines) na randce z gwiazdą reality show Scottem Disickiem. Następnie zbiera się w płynnej odwadze, by skonfrontować się z nimi, robiąc z siebie głupca, jednocześnie wyglądając przy tym tak fajnie, jak tylko potrafi. Oprócz epizodów z Disickiem, piosenkarką/raperką Saweetie, aktorem/piosenkarzem/modelem Quincym Brownem i supermodelką Shaniną Shaik, klip ma nieoczekiwane zakończenie, którego nie można przegapić.
Maluma jest obecnie w trakcie prób do światowej „Papi Juancho Tour”, jego pierwszej trasy koncertowej od początku pandemii, która rozpocznie się 2 września w Sacramento w Kalifornii. Artysta odwiedzi Europę w marcu 2022 roku.
Zaledwie dwudziestosiedmioletni Maluma jest prawdziwym idolem wśród młodzieży i jednym z czołowych głosów na latynoskiej scenie muzycznej. Urodzony jako Juan Luis Londoño w Medellin w Kolumbii, ułożył swój pseudonim artystyczny z dwóch pierwszych liter imion mamy, taty i siostry.
Zdobywca latynoskiej nagrody Grammy w kategorii Best Contemporary Pop Vocal Album (najlepszy współczesny popowy album wokalny) z 2018 roku za „F.A.M.E.” to jeden z najbardziej popularnych w social mediach artystów. Maluma posiada 24 miliony fanów na Facebooku, ponad 58 milionów obserwujących na Instagramie i 7 milionów obserwujących na Twitterze. Jego oficjalny kanał w platformie YouTube subskrybuje 26,8 miliona osób, dzięki czemu uzyskał Diamentowy Przycisk Play YouTube.
Dzięki swojej „Maluma World Tour” osiągnął niezrównany sukces, sprzedając ponad milion biletów na 105 koncertach na całym świecie w samym 2017 roku. Wtedy też stał sę najlepiej sprzedającym się latynoskim artystą na świecie. W 2018 i 2019 roku pobił rekordy, osiągając pełne widowiska we wszystkich swoich koncertach w Stanach Zjednoczonych i Europie. Podczas „11:11 World Tour” przeszedł do historii na 18. Festiwalu Mawazine w Rabacie w Maroku, ustanawiając rekord frekwencji swoim koncertem – wystąpił przed 200 000 osób.
W 2018 roku Maluma wkroczył do świata mody i został okrzyknięty „Najnowszą Męską Muzą” przez magazyn Vogue. W 2019 został „Człowiekiem Roku” według GQ i współpracował ze znanymi projektantami, takimi jak Donatella Versace, Kim Jones (Dior), Jeremy Scott (Moschino), Calvin Klein, Christian Louboutin czy Louis Vuitton. Tego samego roku Maluma został zaproszony na MET Galę jako jeden z pierwszych latynoskich artystów. Wokalista współpracował dotychczas z takimi markami jak Moët Hennesy, Michelob i Adidas. Od czasu, gdy dołączył do Sony Music Latin w 2015 roku, wydał pięć albumów: „Pretty Boy Dirty Boy” (2015), „F.A.M.E.” (2018), „11:11” (2019), „Papi Juancho” (2020) oraz „7DJ” (2021).