Idol muzyki latynoskiej Maluma otwiera 2022 rok wydając nową piosenkę i klip „Cositas de la USA”. Tytuł odnosi się do znanych wszystkim prezentów ze Stanów Zjednoczonych, które przywozi się bliskim w ojczyźnie.
„Cositas de la USA” został wyprodukowany przez The Rude Boyz (Kevin ADG i Chan El Genio). W procesie pisania Malumie towarzyszyli Edgar Barrera, Andres Uribe, René Cano, Kevin Mauricio Jiménez (Kevin ADG), Bryan Snaider Lezcano (Chan El Genio) i Justin Quiles.
Kolorowy klip w stylu retro został nakręcony w Medellin w Kolumbii przez reżysera Harolda Jimeneza i producentkę Veronicę Velez z 36 Grados. Utwór bez wątpienia będzie jednym z najbardziej oczekiwanych na jego nadchodzącym koncercie „Medallo en el Mapa”, który artysta da na stadionie Estadio Atanasio Girardot w Medellin już 30 kwietnia.
Poza niesamowitym show, fani zobaczą Malumę w najnowszych męskich kreacjach Versace. Włoski dom mody ogłosił, że to właśnie Maluma jest twarzą nowej kampanii reklamowej Versace dla mężczyzn. Przedstawiany na wielu zdjęciach artysta pozuje z własnym psem Budą. „Zostanie twarzą tak kultowego domu mody, jak Versace i reprezentowanie Kolumbii na całym świecie poprzez muzykę i modę to spełnienie marzeń”, mówi artysta.
Zaledwie dwudziestosiedmioletni Maluma jest prawdziwym idolem wśród młodzieży i jednym z czołowych głosów na latynoskiej scenie muzycznej. Urodzony jako Juan Luis Londoño w Medellin w Kolumbii, ułożył swój pseudonim artystyczny z dwóch pierwszych liter imion mamy, taty i siostry.
Zdobywca latynoskiej nagrody Grammy w kategorii Best Contemporary Pop Vocal Album (najlepszy współczesny popowy album wokalny) z 2018 roku za „F.A.M.E.” to jeden z najbardziej popularnych w social mediach artystów. Maluma posiada 25 milionów fanów na Facebooku, ponad 60 milionów obserwujących na Instagramie i 8 milionów obserwujących na Twitterze. Jego oficjalny kanał w platformie YouTube subskrybuje 28,1 miliona osób, dzięki czemu uzyskał Diamentowy Przycisk Play YouTube.
Dzięki swojej „Maluma World Tour” osiągnął niezrównany sukces, sprzedając ponad milion biletów na 105 koncertach na całym świecie w samym 2017 roku. Wtedy też stał się najlepiej sprzedającym się latynoskim artystą na świecie. W 2018 i 2019 roku pobił rekordy, osiągając pełne widowiska we wszystkich swoich koncertach w Stanach Zjednoczonych i Europie. Podczas „11:11 World Tour” przeszedł do historii na 18. Festiwalu Mawazine w Rabacie w Maroku, ustanawiając rekord frekwencji swoim koncertem – wystąpił przed 200 tysiącami osób.
W 2018 roku Maluma wkroczył do świata mody i został okrzyknięty „Najnowszą Męską Muzą” przez magazyn Vogue. W 2019 został „Człowiekiem Roku” według GQ i współpracował ze znanymi projektantami, takimi jak Donatella Versace, Kim Jones (Dior), Jeremy Scott (Moschino), Calvin Klein, Christian Louboutin czy Louis Vuitton. Tego samego roku Maluma został zaproszony na MET Galę jako jeden z pierwszych latynoskich artystów. Wokalista współpracował dotychczas z takimi markami jak Moët Hennesy, Michelob i Adidas. Od czasu, gdy dołączył do Sony Music Latin w 2015 roku, wydał pięć albumów: „Pretty Boy Dirty Boy” (2015), „F.A.M.E.” (2018), „11:11” (2019), „Papi Juancho” (2020) oraz „7DJ” (2021).